Jan Rosenthaler

7:10 AM NO LIMITS Himalaya 2016 0 Comments


Jsem student Masarykova gymnázia v Plzni

Sportovní aktivita: Zaběhnout kilometr pod 3:10 min a 3 km pod 10:30 min
Běh mám rád a vždycky jsem ho považoval za základ sportu. Tak proč se mu nevěnovat v rámci DofE? Je pravda, že časy jsem zvolil pro sebe poměrně kruté a občas nadávám, čí to byl nápad!? Bohužel můj. Zvláště pokud běžím třetí den po sobě, se podezřívám, že trpím sebemrskačstvím. Ale jinak bych bez pohybu nemohl být. Odpočinek čeká až v hrobě.


Dovednost: Hra na kytaru
Každý by chtěl umět na něco hrát. Byl to i můj případ. Na kytaru jsem v době začátku programu uměl již obstojně, ale zlepšovat se nemusí jenom Jimi Hendrix a Page.Vybrnkávat zuby jako on se mi asi nepovede, ale frajeřin se dá vymyslet dost. Když si večer sednu ke kytaře, zapomenu na všechny lidské starosti a oddám se lyrice a epice Krylově, vtipům Nohavicovým, či krásné hudbě od Pink Floyd. Hudba je velmi uklidňující prostředek. Můžete se v ní pobavit, vybít nebo poučit.

Dobrovolnická aktivita: Hraní pro Ty a Já
Krásná činnost. Přístup studentů na českých školách je takový, že všechno je pro ně nuda. Zde je to pravý opak. Mí kamarádi zpívají z plných plic s čirou radostí, která z nich přímo srší. Bude se mi někdo smát? Žádná taková otázka tady nepřipadá v úvahu. Kdyby se báli posměchu, nemohli by vyjít ani na ulici. A inteligentní člověk se nesměje. Inteligentní člověk se od nich učí radosti ze života, stále dobré náladě a štěstí. I když jim osud nebyl nakloněn, nebudou se přece jenom někde v koutku litovat. Odhoďte všechny předsudky a nebojte se handicapovaných. To co jim dáte v podobě fyzické pomoci, vám oni vrátí po stránce duševní.








Akce s pobytem: Puťák s Festinou Lente
Spěchej pomalu. Ale nenech si nic ujít. Tímto pravidlem se Festina řídí. Poznal jsem to již na několika jejich akcích, na kterých jsem pomáhal. A komu? No opět vozíčkářům. Nejde o jednoduchou činnost. Vézt člověka celý týden po Šumavě bude vyčerpávající úkol. Bez optimismu se taková práce nedá dělat. Všichni vozíčkáři, které znám, jsou přesně takoví, jako jsem popisoval. Stejně tak i „tlačiči“ na této akci, které se od své první účasti chci zúčastňovat pravidelně.

Dobrodružná expedice:
Kvůli lákadlu zvanému dobrodružná expedice jsem se vlastně do programu DofE přihlásil. Klub cestovatelů při Masarykově gymnáziu každoročně pořádá velmi zajímavé expedice do zahraničních destinací. Náš letošní cíl – Himaláje, je rozhodně nejsmělejší. Zvláště když si člověk připočte, že je budeme zdolávat s vozíčkáři. Ale přece nepojedeme jen někam za humna. Když už expedice, tak pořádná. No Limits. Tedy snad. 

Mohlo by Vás také zajímat

0 comments: