Tomáš Marťák

6:51 AM NO LIMITS Himalaya 2016 0 Comments


Jmenuji se Tomáš Marťák a je mi 18 let. O programu DofE jsem se dozvěděl v roce 2014 a brzy nato jsem se do něj zapojil. Dosud mě motivuje dělat věci, na které bych si někdy sám od sebe ani netroufl a získal jsem díky němu nové kamarády.



Dovednost: Hra na příčnou flétnu
Na flétnu hraji devět let a zatím mě pořád baví. Každým rokem se zlepšuji a pravidelně hraji na koncertech a účastním se soutěží českých ZUŠ. Možná by sousedé nesouhlasili, ale já bez hudby nedokážu žít. Jako cíl jsem si při započetí zlaté úrovně DofE stanovil zisk prvního místa v ústředním kole soutěže ZUŠ jako sólista za rok 2015, tento rok si dávám za úkol dostat se do ústředního kola soutěže ZUŠ jak v duu s Renatou Chalupskou, tak i v triu se svým bratrem a klavíristkou Zuzanou Špinkovou.





Sportovní aktivita: Hra vodního póla
Hraji ho již pátým rokem a každoročně jsem se účastnil turnajů mladšího či staršího dorostu Českého svazu vodního póla. Svůj cíl, tedy hostovat jako člen týmu FEZKO Strakonice v II. lize staršího dorostu za rok 2014/2015, jsem už splnil.


Dobrovolnictví: Doučování konverzace angličtiny
Žil jsem deset let v Kalifornii, kde jsem se mimo jiné naučil angličtinu jako druhý jazyk. Ve škole v Čechách jsem s ní po počátečních nedorozuměních nikdy neměl potíže a dodnes si ji udržuji, neboť jazyk se vždy využije. Rozhodli jsme se s Renatou, že budeme v rámci dobrovolnictví na Masarykově gymnáziu každý týden doučovat a připravovat na maturitu z angličtiny jakékoliv studenty, kteří budou mít zájem.

Akce s pobytem: České fórum EPM 2015 v Jihlavě
Minulý rok jsem se dozvěděl o konání českého fóra evropského parlamentu mládeže a zalíbilo se mi tak, že jsem se ho zúčastnil. Fórum bylo vlastně několikadenní soustředění, kde se tým lidí pod vedením zkušených předsedů připravoval na vytváření a poté i na obhajobu resoluce, která měla řešit určitý problém či nedostatek na úrovni EU. Je to zážitek, který bych přál každému. Letos jsem se přihlásil zase a byl jsem dokonce vybrán jako samostatný delegát do národního fóra v Liberci.

Dobrodružná expedice: Himaláje, srpen 2016
V lednu jsem se dozvěděl o příležitosti strávit 3 týdny v Himalájích v rámci dobrodružné aktivity, která mě ihned zaujala. Ještě není úplně dokončený program aktivit, ale těším se na přípravné expedice a konečně na samotnou expedici. Vždy jsem si přál vidět naživo jaka a mnoho dalších vysokohorských organizmů.

Mohlo by Vás také zajímat

0 comments: