Renata Chalupská

7:11 AM NO LIMITS Himalaya 2016 0 Comments


Jmenuji se Renata Chalupská, je mi 19 let a plním zlatou úroveň DofE. Tento program mne oslovil díky tomu, že přirozeně vyhledávám nové možnosti k zapojení se do zajímavých činností a ráda přijímám výzvy. Věřím tomu, že když na sobě člověk pracuje a nebojí se překonat své pohodlí, posílí tím svůj charakter a může tak pomoci druhým. DofE jednoduše otevře člověku oči!

Dovednost: Hra na příčnou flétnu
Hře na příčnou flétnu se věnuji zhruba od devíti let a v loňském roce jsem z tohoto oboru absolvovala. Za tu dobu jsem zjistila, jak náročné je vytrvat v každodenní píli při cvičení, ale také jak hudba vylepšuje charakter člověka a stmeluje společnost. V ZUŠ Terezie Brzkové jsem si našla mnoho přátel na celý život z řad studentů i učitelů, jež jsou pro mne inspirací. Co se příčné flétny týče, jsem členkou dechového orchestru a několika komorních souborů (dua, tria, aj.), soustředím se však především na sólovou hru, které věnuji maximum svého volného času. Snažím se zlepšit i každoroční účastí na flétnových kurzech a účastí v soutěžích. Mým prvním cílem bylo získat první místo v krajském kole soutěže dechových nástrojů ZUŠ vyhlášené Ministerstvem školství v loňském roce. Nakonec jsem ke svému překvapení obsadila první místo v ústředním kole a obdržela titul absolutního vítěze flétnové sekce. Přestože mám sekci hotovou, snažím se v letošním roce uspět v soutěži komorních souborů.


Dobrovolnictví: Doučování anglického jazyka
Studiu angličtiny se věnuji v podstatě od mateřské školy a přibližně od dvanácti let se vzdělávám převážně mimoškolním samostudiem. Účastnila jsem se konverzačních soutěží a konferencí, díky kterým jsem se podívala i do ciziny. Tím, že jsem si na spoustu věcí musela přijít sama, jsem také přišla na způsob, jak jednoduše vysvětlit věci, které se zdají být těžké. Rozhodla jsem se podělit se o své znalosti s vrstevníky, kterým dělá studium angličtiny potíže, a nejsou si svými schopnostmi jistí. S Tomášem Marťákem (také účastník programu DofE), který prožil velkou část svého života v Kalifornii, jsme začali každý týden po škole na Masarykově gymnáziu angličtinu doučovat. Těší mne pozorovat naše studenty, kteří se od začátku kurzů neuvěřitelně zlepšili. Jsou v jazyce mnohem odvážnější a to je podle mne to nejdůležitější, jelikož když se člověk bojí mluvit, aby neudělal chybu, nikam se neposune. Se studenty cvičíme to, co naši studenti zrovna potřebují, což je většinou plynulá konverzace. Tu budou potřebovat nejen u maturitní zkoušky, ale i v životě. Mým cílem je, aby alespoň jeden z mých žáků dostal o stupeň lepší známku ze zkoušení z anglického jazyka.


Sportovní aktivita: Aikido
Dříve jsem závodně hrála volejbal, ale kvůli vážnějšímu zranění jsem musela závodního hraní nechat. Alternativou se pro mne stalo bojové umění, které jsem vždycky chtěla vyzkoušet. Toto pouze obranné bojové umění je dle přání jeho zakladatele nesoutěžní. Postup proto závisí pouze na zodpovědnosti a píli jedince. Jeho ovládnutí je velmi náročné (v řádu desítek let), jelikož vyžaduje velkou kontrolou nad svým i partnerovým tělem. Filozofie tohoto umění se totiž odvíjí od lásky a pochopení, což znamená, že partnerovi (či soupeři) by během užití techniky nemělo být ublíženo. Ubránit se, ale odpustit a neublížit soupeři je snad to nejtěžší, s čím se musí člověk vyrovnat. Na trénincích posilujeme tělo i ducha a snažíme se urychlit náš růst pomocí účasti na seminářích. Mým cílem je, se během programu účastnit aspoň dvou seminářů, z čehož jeden musí být mezinárodní.


Akce s pobytem: Národní konference Evropského parlamentu mládeže v Polsku
Jako svoji akci s pobytem jsem se rozhodla absolvovat 3. - 7. 9. 2015 zahraniční zasedání Evropského parlamentu mládeže (EYP) ve Wroclawi. EYP je organizace podporující vzdělání v oblasti politiky Evropské Unie prostřednictvím simulace jednání Evropského parlamentu. Ovšem každý organizátor i účastník těchto konferencí potvrdí, že EYP se nedá vysvětlit a musí se v první řadě zažít. Akcí EYP jsem se už několikrát účastnila, ale vyjet do zahraničí na vlastní pěst pro mne byla výzva. Jako zahraniční delegátka jsem se ocitla v komisi s polskými účastníky, se kterými jsem se během chvíle skamarádila. Naším tématem bylo prakticky vyřešit situaci střetu zájmů v případě čerpání energetických zdrojů v Arktidě. Během zasedání jsme vytvořili rezoluci představující navržená řešení, kterou jsme museli při Valném shromáždění obhájit. Tato zkušenost mne velmi nadchla, jelikož jsem si prohloubila své znalosti, stala jsem se samostatnější, poznala nové místo a také získala přátele v mnoha Evropských zemích.



Dobrodružná expedice: Himaláje 2016
V letošním roce se účastním expedice do indického Himaláje. Těším se na dobrodružství, která nás čekají, ale zároveň si uvědomuji, že tento cíl nebude lehké splnit. Na této expedici mi připadá jedinečné už jenom to, že si dává za cíl zdolat tak vysoké pohoří. Avšak to, že s sebou vezmeme vozíčkáře a tím jim pomůžeme zažít něco, co jiným může připadat nemožné, mne velmi motivuje.

Mohlo by Vás také zajímat

0 comments: